Historien om Purezza

Purezza etablerades som koncept i Australien och kommer urprungligen från idén att kunna erbjuda ett nytt och modernt tänk kring ett lätthanterligt alternativ till buteljerat vatten för hotell- och restaurangbranschen.

Idén drevs av att kunna erbjuda ett välsmakande bordsvatten i en estetiskt tilltalande förpackning och har hela tiden varit en väsentlig del av en positiv matupplevelse för både kunder och krögare, samt även kärnan i vår vision och det som slutligen inspirerade oss till att skapa detta varumärke.

Visionen, i kombination med ett ökat antal kundförfrågningar, motiverade Purezza till att kunna erbjuda ett modernt, välsmakande alternativ till engångsförpackade vattenflaskor, genom att tillhandahålla en dricksvattenlösning som ger krögaren möjlighet att tappa upp sitt eget bordsvatten till gästerna. Med den senaste tekniken inom kylning och vattenrening garanteras en visuell och smakmässig fullträff som också skapar mervärde för krögaren i form av ökad avkastning i kombination med en bättre miljöhållning jämfört med traditionellt buteljerat vatten.

Många verksamheter fortsätter ändå att använda traditionella, engångsförpackade vattenflaskor vilket är kostsamt, ineffektivt och mindre lyckat ur miljöhänseende och går dessutom emot rådande konsumenttrender. Eftersom flertalet kunder aktivt väljer bort engångsförpackade vattenflaskor, kommer konceptetet med friskt, härtappat vatten sannolikt att vara det alternativet som förändrar konsumentbeteendet.

Vi drivs av att vara en god förebild och att utmana oss själva i att erbjuda innovativa upplevelser för våra kunder och deras gäster. Vi är engagerade i att kontinuerligt utvecklas och producera välsmakande, stilla och kolsyrat vatten av högsta kvalitet. Vår vision är att vara ledande i rollen att eliminera engångsförpackade vattenflaskor från den internationella hotell- och restaurangindustrins försörjningskedja.

Valet av namnet “Purezza” inspirerades av de traditionella värderingar, kvaliteten och hantverket som innefattar det rena, enkla och sofistikerade inom italiensk design. Genom att influeras och inspireras av det italienska kulturarvet, med bland annat skräddarsydda kranar och de stilfulla flaskor som vattnet serveras i, är vi stolta över att vara en del av begreppet.

De senaste 6 åren har Purezzafamiljen framgångsrikt växt och finns nu tillgängligt i över 8000 verksamheter i över 13 länder i Europa, USA och Australien med ett hundratal nytillkomna kunder per vecka.

Purezza sparkling water tap being used in a restaurant

Purezzakonceptet

Purezza har skapades från idén att kunna erbjuda ett modernt och lätthanterligt alternativ till buteljerat vatten genom att tillhandahålla en dricksvattenlösning som ger dig som krögare en möjlighet att tappa upp ditt eget bordsvatten till dina betalande gäster. Med den senaste tekniken inom kylning och vattenrening garanteras en visuell och smakmässig fullträff som också skapar mervärden för dig som krögare i form av avkastning och ökat ansvar för miljön jämfört med traditionellt buteljerat vatten på flaska.

Denna heltäckande vattenlösning erbjuds endast inom hotell- och restaurangbranschen (HoReCa) och det färskt upptappade vattnet kan serveras kylt eller rumsptempererat, kolsyrat eller stilla och självklart smidigt i skräddarsydda Purezzaflaskor.

Vår vision

Vår målsättning är att leda utvecklingen inom vattenlösningar anpassade för den internationella HoReCa-industrin.

Vårt uppdrag

Vi erbjuder en premiumlösning för stilla och kolsyrat bordsvatten med fokus på Horeca-industrin genom att tillhandahålla kvalitativa dricksvattenlösningar som i sin tur ger positiva miljö- och kundupplevelser.

Purezza premium sparkling and still water bottles

VÅRT MODERBOLAG

Waterlogic etablerades 1992 och var ett av de första företagen i världen som introducerade härtappade dricksvattenlösningar i Europa. Företaget har expanderat till att bli branschledande inom egentappat, filtrerat dricksvatten, tack vare en unik produktdesign, hög kvalitet och tillverkning och applicering av nya teknik.

Forskning och utveckling är ett av företagets huvudsakliga stöttepelare, vilket i sin tur är en långsiktig investering i innovativa, högkvalitativa produkter som kompletteras av banbrytande teknologier, som exempelvis Firewall.

Waterlogic har ett globalt distributionsnätverk som växer dagligen. Vi når i dagsläget ut till över 50 länder fördelat över USA, Europa, Asien, Australien och Sydamerika, där vi kan erbjuda dricksvattenlösningar för arbetsplatser, sjukhus, skolor, hotel och restauranger över hela världen.

Waterlogic water cooler

Varför din verksamhet behöver Purezza

Följ oss på sociala medier